wonders

شگفتی های قران

wonders

شگفتی های قران

پیشگویی قران!!

کم و بیش جریان موسی و غرق شدن فرعون بهمراه لشگرش را در رود نیل شنیده اید

موسی صبح تاسوعا ( بنا به روایتی)اومد کاخ فرعون و جر وبحث کردن  موسی گفت: دیگه ایمان بیار



فرعون گفت نه من خدام و ... همه فرار کردند

بعد موسی و اصحابش و فامیلش راه افتادند طرف فلسطین و به رود نیل رسیدند صبح عاشورا و .... نیل شکافته شد و موسی و یارانش گذشتند و فرعون و لشگرش رسیدند به وسط رودخانه به فرمان خدا رود بسته شد و موجهای بزرگ تمام ارابه ها و سربازان را غرق کردند طوری که اکنون در دریای سرخ در باستانشناسی مقدار زیادی چرخ ارابه پیدا کرده اند و جدیدا در نزدیکی عربستان چرخ ارابه طلایی مخصوص فرعون را یافتند ...

همه غرق شدند و ماهی های بزرگ جشن گرفتند و با گوشت انسان ضیافت ها گرفتند ....

از ماجرا 3000 سال میگذرد در این میان همانطور که وعده داده شده بود بدن فرعون سالم از آب گرفته شد ( فقط بدن نمک اندود و سالم فرعون  حتی فسیل هم نه سالم ؛ بقیه از بین رفتند)و طوری بعد از سالها موی سرش هم سالم بود و او را مومیایی کردند و باستانشناسان اروپایی و آمریکایی او را حدود 200سال قبل پیدا کردند

جالبی این موضوع اینه که فرعون 92 سال داشت رفت دنبال موسی و خداوند هم این پیش بینی را تا آخر زمان در آیه92 سوره یونس بیان می کند می دونید در سال 1292 قبل از میلاد هم از بین رفت ( من که لذت بردم)
دقت کرده اید 3000سال است جسد فرعون سالم مانده و اکنون در موزه باعث عبرت است برای خیلی فرعون های دیگه!!!!
این همان فرعونی است که مدعی خداوندی بود و مانند پدرش رامسس  به ساخت و ساز و کشور گشایی و برده کشی  علاقه بسیارداشت.اون فرزند رامسس اول بوده و ؛ اگر بخواهیم از یکی از مقتدرترین فراعنه مصر نام ببریم بی شک میتواند مشهورترین فرعون مصر باستان لقب بگیرد . رامسس دوم از بزرگ ترین فراعنه مصر میباشد که افتخارات و فتوحات بسیاری در زمان زمامداریش صورت گرفت , "
رامسس دوم
وی از سال ۱۲۹۲ تا ۱۲۲۵ پیش از میلاد به مدت ۶۷ سال سلطنت کرد. در دوران سلطنت او مصر شکوه و عظمت بی سابقه ای یافت و امپراتوری مصر در دوران سلطنت او از جنوب سوریه تا آبشار چهارم رود نیل گسترده بود و او حبشه و قسمتی از عربستان را هم ضمیمه امپراتوری خود کرد بخاطره دوره طولانی حکومت او مدارک و مستندات باستانی بیشماری از او به یادگار مانده است . اسراره معبد " ابوسیمبل "(Abu Simbel) – معبدی که در ان هیچ مصالح ساختمانی بکار نرفته است.!! معبد ابوسیمبل – در این معبد از هیچ مصالح ساختمانی استفاده نشده است . بیش از 50000نفر حجار و سنگ تراش مدت 30 سال کوه را میتراشیدند تا معبد امون ساخته شود رامسس در مصر باستان یعنی خدای فنا ناپذیر ؛ درست است بدنش هنوز نابود نشده!!

اما همه این مقدمه ها را برای متن زیر کنار هم گذاشتم

این داستان زندگی یک پرفسور باستان شناس است

تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعتها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده ومرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد،آن را مومیایی کرده اند .

  اما مسئلهء غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالم تر از سایر اجساد باقی مانده است؟ در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است و هنوز مومیایی نشده.

پروفسور موریس بوکای در حال آماده کردن گزارش نهایی در مورد کشف جدید ( او معتقد بود که فرعون بعد از مرگش مومیایی شده و هنگام جابجایی با کشتی غرق شده و به زیر آب رفته است ) بود که یکی از حضار در گوشی به او یادآور شد که برای انتشار نتیجه تحقیق عجله نکند،

چرا که نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است. 

ولی موریس بوکای بشدت این خبر را رد کرده و آن را بعید دانست. او بر این عقیده بود که رسیدن به چنین نتیجهء بزرگی ممکن نیست مگر با پیشرفت علم و با استفاده از امکانات دقیق و پیشرفته کامپیوتری.

در جواب او یکی از حضار بیان کرد که قرآنی که مسلمانان به آن ایمان دارند قصه غرق شدن فرعون و سالم ماندن جثه‌ء او بعد از مرگ را خبر داده است.حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد و از خود سوال می‌کرد که چگونه این امرممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال 1898م و تقریبا درحدود دویست سال قبل کشف شده است، در حالی که قرآن مسلمانان قبل از 1400 سال پیدا شده است؟
چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیچ انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئله نمیگذرد؟

موریس بوکای تمام شب به جسد مومیایی شده زل زده بود و در مورد سخن دوستش فکر می کرد که چگونه قرآن ِ مسلمانان درمورد نجات جسد بعد از غرق سخن می‌گوید در حالیکه کتاب مقدس آنها از غرق شدن فرعون در هنگام دنبال کردن موسی سخن می گوید اماازنجات جسد هیچ سخنی به میان نمی آورد...

و با خود می گفت آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال میکرد؟و آیا ممکن است که محمد هزار سال قبل، از این قضیه خبر داشته است؟او در همان شب تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند

پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر باز گرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم به سفربه کشورهای اسلامی گرفت تا از صحّت خبر در مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل کند. یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و این آیه را برای او تلاوت نمود :

فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَهً وَإِنَّکَثِیراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ _ یونس:92   

امروز فقط بدن تو را نجات می دهیم تا برای افراد پس از خودت درسی باشد. هر چندخیلی از مردم از آیات ما غافلند.  

این آیه او را بسیار تحت تاثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد:من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم.
موریس بوکای با تغییرات بسیاری در فکر و اندیشه و آیین، به فرانسه بازگشت وده ها سال در مورد تطابق حقائق علمی کشف شده در عصر جدید با آیه های قرآن تحقیق کرد و حتی یک مورد از آیات قرآن را نیافت که با حقایق ثابت علمی تناقض داشته باشد.
حاصل تلاش سالها تحقیق این دانشمند فرانسوی کتابی بود بنام( قرآن و تورات و
انجیل و علم بررسی کتب مقدس درپرتوعلوم جدید


نظرات 3 + ارسال نظر
شهرام پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ب.ظ

سلام داداش وبت خیلی باحاله به منم سر بزن

سلام داش شهرام رو چشم

mamali جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:35 ق.ظ

برای شروع بد نیس

thanksمملی
مطلب جالب داشتی ایمیل کن

mahdi شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ب.ظ

خیلی باحال بود دمت ولرم

خواهش میشه داش مهدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد